18.9.15

Ne yiyorum?


Öncelikle ben kalori hesabı yapmıyorum gün içinde,hatta birşeyin kalorisine bile bakmam ,daha çok yağ ve şeker oranlarına bakarım.
O nedenle gün içinde ne yiyorum biraz anlatıyım istedim kafalarda şekillenebilmesi açısından.

**
Sabah tercihim genelde ;yumurta'dan yana.Yanında lor da varsa gerisi pek umurumda olmuyor:)
Genelde 2 yumurta yiyorum.Sarısıyla beyazıyla ayırmadan..
Çok pişmiş oluyor,kasede ıspanak üstüne salata misali oluyor,tavada içine 1 kaşık yulaf kepeği ve lor ile karştırıp omlet şeklinde oluyor;her şekile sokuyorum yumurtayı..Yanına salatalık/avokado/domates(eğer köy domatesi ise,yoksa yiyemiyorum)/mantar gibi secenekler..Ekmek genelde yemiyorum ,glutensiz seçeneklerden birini seçiyorum;örneğin le pain des fleur krakerlerden 1 parça gibi.Kahvaltıda 1 parça meyveyi de tabağıma eklerim ki tatlı bitiririm..






Eğer canım yumurta istemiyor da(nadiren oluyor) hafif birşeyler,biraz da tatlımsı bir seçenek arıyorsam;yulaf lapası yapıyorum.Kendi yaptığım badem sütü,hindistancevizi sütü yoksa keçi sütü kullanıyorum.Eğer içine yumurta beyazı ekleyeceksem de su ile pişiriyorum.İçine her zaman tarçın eklerim,bazen de ya biraz pekmez,ya da sonradan ekleyeceğim meyveden birkaç parça pişirirken koyarım ki tadını versin.
Kimi zaman da ''pancake'' diye uyanıyorum ve hemen yumurta, süt ve yulaf unu(yulafı rendeden geçiriyorum) ve kabartma tozu ile pancake'lerimi yapıp,üzerlerine azıcık şurup damlatıp meyvelerimi ekliyorum ve bingo!

Sabah rutinim bu şekilde;porsiyonu merak edenler için görseller faydalı olmuştur diye düşünüyorum. Ama pancake kulesinden 3 parça yiyorum,belirtiyim:)

**
Öğlen ;evde ya da dışarıda oluşuma,spor yapıp yapmamama göre değişebiliyor.Ama yanında bol sebzesi, biraz karbonhidratı olan tavuk/balık/et'li bir tabak hazırlıyorum.Karabugday ilk tercihim oluyor,pişmesi daha doğrusu hazırlanması kısa sürdüğü için olabilir.(Sıcak suda 10-15 dkkda şişiyor çünkü pişirmek bile gerekmiyor.)

Tam bugday lavas,arasına koyup yemeyi sevenler için keyifli(mesela ben)

Yahut pizza canım cektiyse daha önce tarifini paylaştığım karnabahar pizza..




**
Akşam yemeğinde hakkımı çoğunlukla hafif seçeneklerden yana kullanıyorum,Öğlen yemediysem tavuk ya da balık da ekliyorum salatama;
Lor ve ıspanagın yanına bir çeşit meyve dahil edip salatalar da yapıyorum..


**
Aralarda acıktığımda yaptığım hamleler çok önemli ,önceden tam bu anlarda en zararları paketlere elim gider kendimi boşuna zehirlerdim..
Şimdi ise ilk tercihim meyve
 Yulaf kepeği yumurta ve süt ile jet krep;arasına ev yapımı fıstık ezmesi ve muz! Yarısını paylaşmayı unutmayın o size biraz fazla :)
 Yogurt üstü şeftali(ah seni çok ararım ben kışa) ve yulaf!

 Haşlayıp suyunu süzdüğüm kinoa'nın içine erimiş bitter çikolata ekleyip,karıştırıp,şekil verdikten sonra dondurucuda biraz beklettim ve kahve yanına süper oldular!

Dışarıdaysam ve yanıma birşey almadan çıktıysam ilk tercihim marketten çiğ kaju ya da çiğ badem ..

*

3 yorum:

  1. Belli ki sağlıklı bir beslenme şeklin var :)

    YanıtlaSil
  2. Genel olarak dünyadaki bu sağlıklı beslenme ve yaşama akımı bizi de etkilediği için çok mutluyum, sizin de dediğiniz gibi bir anda parmak şıklatarak düzen değişmiyor ama kesinlikle zamanla sağlıksız yiyeceklerden uzaklaşıyor insan ve görmek bile istemiyor, paylaştığınız yiyecekler de hem çok sağlıklı hem de çok lezzetli görünüyor, ,ilham veriyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  3. o kadar sevindim ki blogunu tekrar acmıs olmana❤

    YanıtlaSil

thanks for comments